lørdag 7. mars 2009

Mer fra Laos



Kuang si falls

Etter to dagers baatur opp langs Mekong river har vi ankommet en liten by ved grens til Thailand. Vi har tatt baaten helt fra Loang Prabang som er en veldig fin og tradisjonell by i Laos. Vi hadde tre dager i Loang Prabang. Vi saa fine templer, shoppa paa nattmarkedet, spiste god mat med Mekong-utsikt og dro aa saa paa Kuang Si Falls. Kuang si falls er et stort og idyllisk fossefall 1 times tid (med tuktuk) utenfor Loang Prabang. Fossefallet ligger lissom i flere plataaer nedover som det gaar ann a bade i, deilig og forfriskende!! Ved fossefallet var det ogsaa en "bear rescue park" der de hadde ca 10 soete asiatiske "black bears".

Oss ved foss

Dagene i Loang Prabang gikk veldig fort, vi tok massajse til inntekt til roede kors, laa i hengekoyer paa verandaen utenfor vaare vakre "wooden bungalow", gikk paa kafe og saa paa bylivet. Loang Prabang er en veldig fin by. Den staar paa UNESCOs liste over verna byer fordi den er sett paa som best bevarte tradisjonelle byen i Sorost asia. Anbefales!

Slangevin

Deilige hengekoyer


Jeg (synnove) hadde sett frem til den to dagers baatturen, men etter ca 2 timer den foerste dagen kom kvalmen, feberen og hodepinen.. Tror det maa ha vaert noe jeg hadde spist. Det var i alle fall ganske ubehagelig og timene sneglet seg avgaarde. Jeg kviknet heldigvis til uteover kvelden og idag har formen vaert tipp topp igjen. Vi har brukt dagen paa baaten ti la nyte vakkert landskap langs elva, spillt kort og lest. Deilig!
I morra tar vi baaten over paa andre siden av elva, altsaa til Thailand!

5 kommentarer:

  1. Hei! Det ser ut som om dere har det kjempefint! "Her sitter jeg og venter på våren, mens det er en meter snø ute i gården! Hilsen Helge

    SvarSlett
  2. Hvem har tatt bildene med begge to på?
    Random fyr eller selvutløser? :)
    Jeg øver til første prøve på teaterhøgslolen... Hjelp?!

    Praksisen på ungdomsklubben var kjedelig som forventet.. Nesten ingen ungdommer der og de få som kom ville hvertfall ikke snakke med oss..
    Angrer litt på at jeg ikke slang meg med dere ass :)

    SvarSlett
  3. Ja, ja, dere. Jeg ser dette etter atter en gang å ha vært ute å skuffet snø!! Snødd i to dager igjen. Men tung og våt, så nå må det gå bort!! Så på flotte bilder fra Carriacou, som en svanske hadde tatt. Det var heftig. Sjekket billetter... Men.. Hilser fra Birgitte, som ser dere på bloggen, men ikke fant ut hvordan hun skulle legge inn kommentar. Guidet henne litt, så kanskje det kommer et par ord fra henne. Take care! Klem pappa

    SvarSlett
  4. Hei svei. jeg lo godt av videoen fra jungelen Synnøve. bare så vidt du pusta hørtes det ut som. får lyst til å reise i Asia! Hilsen Inger Liljan anomym!

    SvarSlett
  5. Hei på dere! Bare så dere vet det så så jeg en mygg i går, så nå kommer våren og da får vi det like fint her hjemme som dere har det!!!:P

    Vi skypes vel snart igjen håper jeg, enjoy:)
    Klem Tuva

    SvarSlett