søndag 22. februar 2009

Halong Bay

Naa har vi endelig faatt opp noen flere bilder:)
Etter 4 dager i Hanoi ble det litt nok saa vi bestemte oss for aa ta en liten utflukt til Halong bay som vi har hoert saa mye fint om. Vi bestilte en tre dagers baat tur og saa fram til sol og sand igjen. Men den gang ei. For foerste gang paa turen regnet det da vi vaaknet lordag morgen, klare til aa dra. Men det var ikke noe aa gjore med det, saa vi kom oss avgaarde. Foerste dag jeg har maattet tatt paa meg bukse..

I Halong city steg vi ombord i en fancy baat( som ironisk nok heter Junk), sammen med 14-15 andre folk. Vi fikk vaar egen lille koselige lugar og toeffa rundt. Maten vi fikk servert paa baaten var nydelig, masse smaa retter. Vi drout til Halong Bay der vi var inne i en kjempe gruve, padlet kajakk (ogsaa inne i gruver) fra en flytende landsby og fisket etter blekksprut. Sveinung klarte til og med aa faa en paa kroken!! Jeg fikk som vanlig ingenting, selvom jeg sto ved siden av han vietnameseren som laerte oss aa fiske, og imiterte hver eneste bevegelse han gjorde hehe.


Guiden vaar er veldig artig fyr. Han synger hele tiden og i hele gaar snakket han ikke om annet enn at vi skulle synge karaoke paa baaten om kvelden. Han gledet seg enormt til dette, og ovde seg med sanger han hadde paa mobilen sin. Omsider blei det kveld og han sang til han ikke hadde mer stemme igjen! Ropte er kanskje en bedre beskrivelse.. En opplevelse i seg selv:) Han klarte til og med og overtale oss tiol aa synge paa en eller annen merkelig maate. ABBA var jo sa godt som norsk mente han saa vi hadde ikke noe valg..!

Sveinung og guiden vaar Hoang synger hehe

I dag har vi vaert paa en liten oy der det bare bor ca 400 mennesker. Vi syklet inn til midten av oya og gikk inn i junglen. Guiden vaar var saa vennelig aa fortelle oss om hvor mange og farlige slanger det var paa oya foerst, saa jeg (synnove) var jo livredd hele jungel-turen. Den var ikke saa lang, vi gikk inn aa saa paa noen grotter som de hadde brukt under USA krigen som de kaller den. Guiden vaar gikk aa sang sammen med mobilen sin hele veien for aa skremme bort slangene, og slo rundt seg pa bakken med enn pinne! Jeg gikk bakerst aa trampet som en gal i bakken for a skremme det som kunne skremmes..! Det hele var ganske komisk, men vi kom helskinnet ut av det:)

Videre hadde vi lunsj paa en nyedelig strand paa en eller annen liten oy (det er tusener av oyer) og naa har vi ankommet Kat Ba island. Her skal vi sove i natt. Vi skal snart ha middag, sveinung ligger og sover paa hotellrommet, og jeg benyttet sjansen til aa oppdatere litt.

Lunsj paa stranda

Guiden vaar har store planer om i kveld, jeg vet ikke helt hva men jeg har en stygg misstanke om at det innebaerer karaoke.. Vi er bare tre personer igjen i gruppa vaar na, meg sveinung og en fyr fra Canada saa til blir sikkert koselig. Vi faar se:) I morra skal vi tilbake til Hanoi og bylivet. Vi har forresten blitt litt tryggere i Hanoi naa, og funnet ut at vi liker byen! Man maa bare bli litt vandt med den foerst. Grunnen til at vi gikk oss saa mye vill i bgeynnelsen var at alle gatene skifter navn i hvert lille kryss, saa det er litt vanskelig aa folge med. Det er fordi at alle gatene er oppkalt etter hva som blir solgt der. For ekempel silkegata, metallgata, skogata osv hehe. Paa vietnamesisk da selfolgelig.

Ellers skal vi snart pasa langtur. Vi skal moete de andre vi skal reise med (14 personer tror jeg) i Hanoi paa tirsdag. Vi er ganske spente, for vi skal jo tilbringe tre uker med disse folka, gjennom Laos og tilbake til Thailand. Det blir nok bra:) Goy aa hoere fra alle sammen. Jeg har ikke hjemlengsel, men jeg savner folk! :)




2 kommentarer:

  1. Hei!
    Blir så sjalu vær gang jeg leser om turen deres så har ikke klart å legge inn en kommentar enda.. Neida :)
    Høres ut som om dere har det kjempegøy hvertfall!
    Her er det IKKE kjempegøy.. All snøen som kom (ca opp til leggen) Har begynt å smelte så det er masse vått slaps over alt. Line og Karoline er i Marokko og Kabelvåg så det er kun meg og Charlie her. (og Daniel)
    I går var vi på konsert med bandet til HC, på samfunnet. Det er vel der mest spennende som har skjedd siden jeg var i London. Vil tilbake!!! Vil flytte dit!!!
    Ellers er alt som før; Hater skolen, jobber mest mulig slik at jeg kan kjøpe ting for å trøste meg selv, lengter til varmere strøk og spiser nachos til middag hver dag fordi jeg ikke orker å lage noe annet...
    For et liv!!!!
    Begynner med ny praksis neste uke.. på en ungdomsklubb. Kanskje det blit litt gøy? Vi får se..
    Have fun!

    SvarSlett
  2. Gleder meg til bilder, Synnøve! Snakket akkurat med onkel Karsten i Danmark, og han fikk også denne blogadressen. Det er moro å lese om deres opplevelser. Tiden går sikkert både langsomt og fort, så nyt og sug inn inntrykk. Jungelturen blir sikkert en opplevelse for livet i seg selv! Vi får nøye oss med fastelavnsboller og planlegging av sommerens seilturer, kanskje en vårtur til Spania.. bare så'n for å veksle litt .. Hilser fra alle her, også Silje! Klem fra pappa

    SvarSlett